Verhuizen is kut. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Verhuizen is kut. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Verhuizen is kut.

Door: Daniel van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

26 November 2014 | Australië, Boddington

We zijn vorige week verhuisd naar een nieuw huis twee straten verderop. De politie in de countryside (alle kleine dorpjes die ver van Perth verwijderd zijn) heeft moeite om voldoende nieuwe agenten te vinden, omdat niemand zin heeft om zover van Perth vandaan te wonen. Om nieuwe agenten aan te trekken zijn er een heleboel bonusen, zoals $12.500 dollar als je de eerste drie jaar in hetzelfde dorp blijft en de huur is heel erg goedkoop voor agenten. Wij moesten van Natalie's baas verhuizen en daarom huurde de politie 'packers' (mensen die alles in het huis inpakten en de volgende dag met een grote verhuiswagen naar het nieuwe huis brachten). Wij hoefden dus alleen maar alles uit te pakken :-)


Het probleem van de countryside is dat alles dat vanuit Perth moet komen, duur is en niet vaak komt (zoals de slager en de visboer). De man voor de internetaansluiting zou vandaag langskomen, maar er was wat fout gegaan dus hij is vandaag niet langs geweest. Het kan dus nog wel drie weken duren voordat ik internet heb (ik gebruik nu internet via mijn telefoonprovider, helaas is dit vrij duur).


Helaas is er ook iets vervelends gebeurd. Kent en Natalie wonen niet meer samen. Kent heeft nu een huisje een straat verderop. Het is een soort van LAT-relatie. Ze zijn dus nog wel samen en we eten ook een paar keer per week met z'n allen. Bij Leon zie ik, dit hele gebeuren, vooral terug in het spelen. Er komt nu veel meer verliefd zijn en trouwen in voor. Ikzelf vind het ook moeilijk, omdat het gewoon hele lieve mensen zijn en ik het erg lastig vind om te zien dat ze het moeilijk hebben.

Ik merk dat ik het lastig vind om hierover te praten en, nu ik mijn vorige blogs teruglees, zie ik dat ik alleen maar laat zien hoe leuk het hier wel niet is, zonder dat ik ook de vervelende dingen belicht. Ik ga proberen om vanaf nu alle kanten van het Au Pair zijn in Australië te laten zien.

  • 26 November 2014 - 17:24

    Joost:

    Hallo Daniël,
    precies! De goed nieuwsshow. Je hoeft mij niet te vermaken. Het leven heeft alle kleuren, verdriet is een onderdeel van liefde. Samenleven is een zoektocht. Als ik het teruglees zijn dat weer dood-doeners.
    Mooi om te lezen dat je ziet dat het mooie mensen zijn. Het is niet nodig om partij te kiezen. In de begeleiding van Leon zou dat lastig kunnen zijn. Soms hebben kinderen ook het gevoel partij te moeten kiezen (of ouders trekken hen naar zich toe).
    Deze mail van jou laat me zien hoe jij in balans bent,
    dat is voor mij belangrijke informatie.
    Verhuizen is hoogstens gedoe.
    Hopelijk is er weer snel internet,

    Anders gebruiken we de maan even als spiegel om je onze genegenheid te sturen,
    dag Daniël

  • 26 November 2014 - 20:06

    Johanna.leur:

    Hoi dappere Daan,ik heb je gisteren een mail gestuurd,ik houd het nu maar kort.
    Hoe gaat het nu met jouw petekind?Fijn dat hij jou heeft als een stabiele factor,
    maar het blijft een hele kluif ook voor jou,ook al ben je 18!!!
    liefs van je trotse oma Johanna.

  • 26 November 2014 - 20:54

    Marianne:

    Hoi Daniel

    Wat een vervelende situatie. Dat de daar nu net tussen zit. Maar voor jouw baan heeft het geen consequenties toch? Heel veel sterkte.

  • 27 November 2014 - 16:01

    Hans Stoutjesdijk:

    Hoy Daniel,

    de beverleiding volgt je op de voet en leest al je berichten.
    vervelend wat je nu meemaakt. Sterkte en keep smiling.

    groeten hans

  • 28 November 2014 - 09:08

    Lotte:

    Lieve Daniel,

    Wat een belevenissen. Knap dat je ook de minder leuke avonturen beschrijft! En knap ook hoe je hiermee omgaat.

    Alle goeds,
    Lotte


  • 30 November 2014 - 09:35

    Chris:

    Lieve Daniel. Wat een gedoe waar je middenin zit. Ineens moet je over dingen nadenken waar je je niet mee wil bezighouden. Krijg je steun van je organisatie? Gelukkig doen ze niet naar na elkaar en hun zoon. Ik heb met je te doen.
    Wij zijn een weekend bij Arthur en Manu. Kregen gisterenavond een taxiritje in een Masarati aangeboden. Was erg vet met zo'n brullende motor :-). Chris

  • 30 November 2014 - 18:35

    Laura:

    Hee lieve Daan,

    Ik vind het fijn dat je ons op de hoogte houdt, ook als het niet zo goed gaat. Dat maakt dat ik een echter beeld van jou zie.

    Misschien zag je het au pair zijn - voordat je naar Australië vertrok- als een ideaal, een droom waar het altijd leuk in is, of dat je hoogstens af en toe heimwee hebt. Even ontsnappen aan het echte leven. Nu ontdek je nog meer tegenvallers. En ontdek je: hmmm, dit is eigenlijk nog steeds het 'echte leven'.

    Zoals Joost als schreef, ons hoef je niet te vermaken. En ik denk dat Annelies en Koen ook nog steeds vertrouwen in je avontuur hebben, ook als je je wel eens k*t voelt.

    Voor mij is dat ook tijdens mijn eigen reizen naar Afrika steeds waar ik het meeste van leer: hoe ga ik om met tegenslagen? Wie ben ik, Laura, als mijn training anders loopt dan ik had gepland? Als niemand luistert en een oefening in de soep loopt. Of als mensen boos worden. Ik ontdek dat ik veel improvisatievermogen heb, dat ik als ik ontspannen ben, heel veel leuke en handige oplossingen kan bedenken voor een situatie. Misschien dat jij zulke ontdekkingen ook wel kan doen in jouw situatie.

    Als je je verwachtingen loslaat, wat zie je dan?
    En wat kan je dan betekenen voor Leon?

    Ik ontdek dat ik me in die situatie vaak het meest vrij en gelukkig voel. Heb ik het toch maar even mooi geflikt! Ook als het niet lukt, als ik het niet kan oplossen. Dan heb ik het tenminste geprobeerd. Wauw!

    Het klinkt voor mij dus als een geslaagde reis Daan :-).
    Ik ben trots op je.

    Ik ga in december naar Malawi voor mijn werk, volgens mij ben ik dan dichter bij je dan nu vanuit Nederland. Ik zal even zwaaien!

    dikke knuffel van je nicht aan de andere kant van de oceaan, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 12429

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: