Voorbereidingen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

15 Juni 2014 | Nederland, Rotterdam

Beste mensen,

We hebben op dit moment 930 euro opgehaald met het crowdfunden!
"Wat zeg je? 930 euro?"
Jazeker, NEGENHONDERD EN DERTIG EURO!
Geweldig hoe lief iedereen is geweest.

Ik ben nu helemaal geaccepteerd door het Australische Au Pair bureau. Wat betekent dat er nu "matches" worden gemaakt tussen mij en een Australische familie. Dan is het de bedoeling om met elkaar contact op te nemen via Skype en dan kan je bepalen of je hiermee in zee wil gaan.
Ik heb twee matches gehad. De eerste was een match met een jongen van 14 jaar. Maar ik wil liever jongere kinderen dus deze familie af. Ze woonden wel in Canberra (de hoofdstad van Australië) wat natuurlijk wel heel erg leuk is.
De tweede match was met een hele leuke familie; drie kinderen: tien, zeven en twee jaar oud. Ik had hier dus gelijk op gereageerd, maar helaas hadden ze al contact met een andere Au Pair en ging het niet door. Ze woonden in een stadje, van 20.000 inwoners, in Noord Australië. Echt in de "Middle of Nowhere", het was tien uur rijden naar de dichtstbijzijnde grote stad...

Nu is het dus rustig wachten tot er een nieuwe match komt en er dan snel op reageren.

Nu ik geslaagd ben (YES!), heb ik geen school meer en kan ik "lekker" gaan werken. Ik werk bij een bedrijf die donateurs werft voor goede doelen, wat betekent dat ik langs de deuren ga, om mensen een, uiteraard geheel vrijblijvend, donateurschap aan te smeren op een goed doel. Ik vind het lastig om elke deur steeds weer met een lach open te doen, als je al een heleboel negatieve reacties hebt gehad. Het verdient dan weer wel heel goed.

Liefs,
Daniël.

  • 15 Juni 2014 - 19:48

    Chris:

    HA Daniel, gezellig om te lezen. Ben benieuwd waar je je plek vindt. Chris

  • 16 Juni 2014 - 00:49

    Lotte Van Lee:

    Hoi Daniël,

    Gefeliciteerd met je diploma! Super knap dat je die nu binnen hebt. Succes met het vinden van je match.

    Groetjes vanuit Vietnam,
    Lesley&Lotte

  • 16 Juni 2014 - 07:39

    Joost:

    lieve Daniël,
    Het deur na deur afgaan is lastig zeker als 99 van de 100 deuren weer dicht gaan.
    Hoe is het voor diegene die de deur opendoet?
    Zij zien niet Daniël staan maar iemand, van een bureau, met een vraag.
    In welk verhaal van hen kom je terecht; ze was net .... toen jij belde of zij voelde zich eenzaam en het geluid van de bel ..... enz.

    Een deur die dicht gaat gaat zelden of nooit over jou als persoon.
    Dus hoef je het gevoel van teleurstelling, wat er dan bij hoort, niet te ver binnen laten komen.

    De beste verkoop kracht is; authenticiteit! Gewoon jezelf zijn, niet gemaakt, niet een overdreven glimlach enz. Doelgericht, dat wel, gericht op de bijdrage die deze mensen gaan leveren aan de goede doelen. De goede doelen hebben deze mensen nodig!
    Vanuit die drive mag je aanbellen,

    ook bij mij

    harte groet,
    Joost






  • 16 Juni 2014 - 08:40

    Laura:

    Hee lieve Daan,
    Wat leuk om te lezen hoe ver je al bent met je voorbereidingen, gefeliciteerd!
    En natuurlijk ook met je slagen, dat is helemaal groot feest. Ik hoop dat je snel een match vindt. Liefs, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 12424

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: