Terug bij af - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Terug bij af - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Terug bij af

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

14 Augustus 2014 | Nederland, Rotterdam

Na mijn vorige blog was het alleen nog maar wachten op het contract, wat ervoor zou zorgen dat alles 100% vast zou komen te staan. Dit zou eerst naar de "host family" worden gestuurd om het te onderteken en daarna zou het naar mij worden toe gestuurd. Omdat ik wist dat hier een paar dagen over heen konden gaan, had ik het gezin al een gezellig mailtje gestuurd met nog wat vragen.
Ik dacht dat ik rustig op vakantie kon gaan met Koen, Annelies en David naar Italië, want bijna alles was geregeld. Ik had speciaal voor de reis een smartphone gekocht, dus kon ik, ook zonder computer, mijn mail checken voor een reactie van het gezin en het contract. Maar na een paar dagen had ik nog geen reactie van mijn toekomstige familie en ook nog geen contract.
Na een week begon ik mij zorgen te maken en nam ik contact op met het Nederlandse Au Pair bureau "Travel Active" (even voor de duidelijkheid: ik heb mij aangemeld bij Travel Active en zij zorgen ervoor dat ik kan vertrekken. In Australië zit er ook een bureau die ervoor zorgt dat de families worden geregeld. Als ik vragen heb, moet ik zolang ik in Nederland ben, contact opnemen met Travel Active die daarna contact opneemt met het Australische bureau). Travel Active zei dat ze Australië hadden gebeld en dat het contract eraan kwam.
Dit leek zo te zijn, maar naar weer anderhalve week was er nog steeds geen "contract or contact." En stuurde ik Travel Active een nieuwe mail.
Na een hoop heen en weer gemail bleek dat één van de gezinsleden van mijn host family heel ernstig ziek is geworden en naar het ziekenhuis moest worden gebracht en dat ze hierdoor de "Au Pair arrangements" moesten cancelen. Dit was al een paar dagen na mijn Skype gesprek duidelijk bij Australië, maar door miscommunicatie is het niet door gegeven aan mij.

Hierdoor heb ik nog maar weinig tijd om een nieuwe familie te zoeken. Ik heb een aantal matches gehad, maar nog geen reactie van hen gekregen. Ook is het zelfs nog mogelijk dat er in Nieuw-Zeeland wordt gekeken naar een familie die een Au Pair zoekt.

Alles is nu dus weer open en niks staat meer vast, wat erg veel onzekerheid en stress oplevert.

Ik laat zo snel mogelijk weer wat horen als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

  • 14 Augustus 2014 - 21:33

    Carien Bomer:

    dag lieve Daniel,
    wat vervelend voor jou !
    wij hopen dat er snel een nieuwe mogelijkheid voor jou komt.
    heel veel groeten , ook van Toon,
    Carien

  • 15 Augustus 2014 - 08:33

    Joost:

    Hallo Daniël,
    dat is pech!
    Het leven is onvoorspelbaar ook al plannen we het tot in details.
    Schokkend voor het gezin zelf.

    Ga met open armen staan en kijk wat er gebeurt.
    Wij kijken met je mee.
    Het zijn oefeningen in 'verwondering' daar kan 'controle' niet tegen op,

    harte groet Joost

  • 16 Augustus 2014 - 21:04

    Chris Van Lee:

    Ha Daniel. Wat suf(ook wel begrijpelijk) maar toch. Je (en wij) hadden ons al helemaal ingeleefd. Even resetten. Maar houd moet :-).
    Wij zitten bij Gap met heerlijk zonnig weer en mooie bergwandelingen. Het is 's avons wel koud, dus vroeg naar bed. Het voordeel is dat het overdag ondanks de zon het toch heerlijk koel is. Nu wachten we met een circus act op een concert van Tourareg musici. Veel iets van Flor en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 12427

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: