Een dorp i.p.v. een stad - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Een dorp i.p.v. een stad - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Een dorp i.p.v. een stad

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

29 September 2014 | Australië, Boddington

Boddington is een echt dorp. Eén bakker, supermarkt, postkantoor, kapper en twee cafeetjes, waarbij iedereen elkaar kent. Als ik met Leon over straat loop dan worden we na elke straathoek welk een keer begroet. En dat gaat dan echt op zijn "Aussies":

"Hey mate, how are ya?"
"Fine, you?"
"Not too bad."

Ik heb nog nooit iemand iets negatiefs horen zeggen op de vraag hoe het met ze gaat...

Zo'n dorp heeft zo zijn leuke kanten, zoals hierboven. Maar het dorp is toch wel erg klein. Sporten is niet mogelijk in de winter (terwijl het er niet onder de 12 graden wordt), omdat er geen overdekte banen zijn. Gelukkig gaan de meeste sporten eind oktober beginnen. Dan wil ik graag gaan tennissen, maar ook hierbij heb je het probleem dat er niet zoveel mensen zijn die tennissen.

Afgelopen zondag ben ik met een Nederlandse Au Pair naar de rijke, toeristische wijk van Perth gegaan; Fremantle. Waar we langs het strand zijn gegaan (echt heel anders dan in Nederland; geen duinen te bekennen) en in "Fishing Boat Harbor" Fish & Chips gegeten.
Ik ben, met de auto naar een buitenwijk van Perth gegaan (wat trouwens, na twee keer oefenen, een "piece of cake" is om links op de weg te rijden) en heb daar de trein gepakt naar Fremantle. Op de weg terug was het wel lastiger, want de "highway" (soort van 1-baans snelweg waarbij je om de 15 km een extra strook hebt om in te kunnen halen) heeft geen lantaarnpalen en sommige auto's rijden constant met groot licht...

De komende twee dagen heb ik vrij. Morgen ga ik een wandeling door de omgeving van Boddington maken en woensdag gaan we met z'n allen naar de "Royal Perth Show"; een soort van grote kermis waarbij paardenraces worden gehouden en andere leuke, onbekende wedstrijden.

Vandaag heb ik met Leon de hele dag buiten doorgebracht en nu ga ik lekker slapen :)

Veel liefs.

  • 29 September 2014 - 17:43

    Hannah:

    Hoi Daniel,

    Klinkt leuk, vind je het ook leuk? Is het een leuk gezin en leuk kindje?

  • 29 September 2014 - 17:51

    Flor:

    Wat fijn om weer van je te horen! We vierden hier gisteren Johanna's verjaardag en hebben je wel gemist hoor. Wat een avonturen zeg daar in dat kleine dorp en de grote stad. En ook nog in het donker rijden, brrr. Krijg je wel goede info over de gevaren daarvan?? Voel je je al ene beetje thuis in het gezin? heb je een fijne eigen kamer? groetjes, Flor

  • 29 September 2014 - 18:31

    Chris:

    Gezellig weer van je wedervaren te horen. Is het oppassen/aupair zijn ook een piece of a cake? En heb je al wat foto's om ons nog meer te laten meebeleven van je omgeving? Liefs chris

  • 29 September 2014 - 18:50

    Mariannne:

    Hoi Daniel

    Leuk om te lezen over het leven aan de andere kant van de wereld. Maar hoe is het gezin? en vooral het kindje?

  • 29 September 2014 - 19:48

    Lotte:

    Wouw wat leuk dat je al zo zelfstandig dingen onderneemt! Veel plezier daar

  • 30 September 2014 - 22:08

    Johanna Leur:

    How mate how are you??? ......not too bad?
    Ik sluit me aan bij de vragen....zie boven.
    Hier gaat het goed,mijn verjaardag bij Chris en Flor gevierd,daar genoot ik weer van,wat een fijne familie hebben we toch.en ook nog buiten gezeten.Geweldig verwend.
    Jouw al bijna grote broer heeft helemaal zelfsstandig, ons allemaal vermaakt ,met zijn voor mij onbegrijpelijke trucen,bereid je maar voor, hij is alweer gegroeid !
    dag Daniël,veel liefs oma Johanna.

  • 30 September 2014 - 22:50

    Cobi:

    Hoi Daniel,
    Wat leuk om weer wat van je te 'horen'. Leuk die positieve verhalen en stoer van je dat je al auto gereden hebt! Hoe is het om weer van de zomer naar de lente over te stappen? Veel plezier en groetjes!
    Cobi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12442

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: