Bijna naar Sydney!! - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Bijna naar Sydney!! - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Bijna naar Sydney!!

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

22 Juni 2015 | Australië, Noranda

Het is bijna zover; komende zondag begint mijn backpack tocht van Sydney naar Cairns! Ik heb er hartstikke veel zin in!
Chris vroeg mij laatst waar ik nu het meest naar uitkijk tijdens mijn avontuur. Hmm... lastige vraag.., maar ik denk dat ik er erg naar uitkijk om alle vrijheid te hebben; je moet niks, zorgt voor jouw eigen hebben en houden en als het je niet bevalt, vertrek je toch weer na een aantal dagen. Ook kijk ik er erg naar uit om het de hele "backpack cultuur" te beleven; nieuwe mensen ontmoeten, plaatsen bewonderen en het helemaal zelf doen. Maar hier zit voor mij ook het lastige aan: ik moet steeds een grote stap zetten om niet alles alleen te gaan doen, maar ook andere backpackers op te zoeken. Een jaar geleden zou ik dit erg "eng" hebben gevonden, maar nu moet mij dit lukken. Ik wil deze stap zetten en ga het ook doen!

Ook hier, bij de familie Hebbard, heb ik het super erg naar mijn zin gehad en ga ik iedereen zoooo erg missen. Lekker voetballen in het park met Toby en Cooper, tekenen met Jacob, vissen en fitnessen met Chris en tv-shows kijken met Nicole was geweldig. Ze waren een verschrikkelijke fijnen familie voor mij. Ik heb met ze kunnen lachen en huilen en voelde mij een heus deel van hun familie! Komende vrijdag hebben we nog een afscheidsfeestje. Met vrienden en familie lekker uit eten om het mooi af te kunnen sluiten.

Aan het einde van juli vlieg ik van Cairns niet gelijk naar Amsterdam, maar ga ik eerst nog vijf dagen terug naar Perth om eerst de Hebbards en dan de Griffiths op te zoeken. Lijkt mij erg fijn om ze allemaal nog een keer te zien en dan nog een paar prachtige dagen te hebben voordat mijn vliegtuig naar Amsterdam vertrekt.

Maar in ieder geval komen de Hebbards allemaal een keer Nederland bezoeken. Al heel lang zijn ze aan het sparen om door Europa te kunnen trekken en in 2017 is het dan zover; ze gaan drie maanden lang rond met een camper en komen dan ook een paar dagen in Rotterdam crashen. Ik heb er zoveel zin in om hen alles te laten zien en de geweldige mensen in mijn "Nederlandse leven" te laten ontmoeten.

Echt iedereen zou dit moeten doen, er een jaartje tussenuit en even helemaal iets anders doen. Of je nu Au Pair wordt of wat dan ook. Ik heb veel stappen uit mijn zogenaamde "comfort zone" gezet en ben erg veranderd in dit jaar. Ik hoop dat ik deze verandering ook door kan blijven laten gaan als ik weer terug ben in ons oude, vertrouwde kikkerlandje!

  • 22 Juni 2015 - 16:40

    Chris:

    Lieve Daniël, wat een mooi verhaal. Ik ben ook erg benieuwd je weer in levende lijve te spreken en te ontdekken wat het allemaal met je gedaan heeft. En te zien hoe je dat vorm gaat geven in het dagelijkse leven in dit kikkerlandje. Geniet nu nog van het laatste staart(je) van je mooie tijd.

  • 22 Juni 2015 - 18:27

    Carien:

    ha daniel , '

    wat spannend om nu álleen "de wijde wereld in te trekken .
    we wensen je heel veel goede moed en plezier op je tochten en zijn heel erg benieuwd jou eind augustus in Rotterdam te ontmoeten !!!!
    scheiden doet lijden , ja zo is het !
    maar je kunt met heel veel fijne en goede herinneringen terug kijken op een fantastisch jaar.
    ik doe het je niet meer na !
    lieve groet van Toon en carien

  • 23 Juni 2015 - 06:45

    Michiel:

    Hey Daniel,
    Mooie conclusie over de opbrengst van een jaar op jezelf in een andere cultuur. Daar doen anderen tien jaar over. Geniet ze van het backpacken en het afscheidnemen. Mooie overgang dat de Hebbards naar Europa komen. Neem aan dat je zelf in de toekomst ook nog wel teruggaat naar Australië. Ach afstanden zijn dan betrekkelijk als het gaat om wie je werkelijk geeft.

    Liefs Michiel

  • 23 Juni 2015 - 06:57

    Joost:

    Hallo Daniël,
    je kunt alle delen van de wereld bezoeken, ergens naar toe bewegen en ergens van weg gaan, maar jezelf zul je overal weer aantreffen. Ik wens je dat je daarin een goede reisgezel vind.
    Een positief zelfbeeld zie je terug in de ogen van anderen.
    Volgens mij ben je goed bezig!
    Prachtig om te zien dat je je hebt durven hechten aan mensen.
    Wij hier vinden dat je langzaam aan maar weer eens deze kant op moet komen! Ook al zal je hier niet meer aantreffen wat je achter gelaten hebt omdat met name jij grote stappen gemaakt hebt. Keer niet terug naar je 'oude plek' en naar de 'oude verwachtingen' maar denk na over hoe je ons meeneemt in Daniël versie 2.0. Wees goed voor jezelf zoals je dat deze reis voor anderen was.
    Op deze wijze is je reis nog maar net begonnen,

    veel plezier,
    harte groet,
    Joost

  • 25 Juni 2015 - 16:34

    Johanna Leur:

    Oh Daniël,dat wordt de slagroom op je grote reis.....Ja dat je veranderd bent,straalt er aan alle kanten van af!Je hebt kennelijk wat(!)achter gelaten...kan niet beter.
    Geweldig dat je het geheel zo duidelijk afrond,knap hoor.
    Heerlijk om je straks weer te mogen omarmen,ik blijf je verwachtings volle oma Johanna.

    Jouw fantastische reisverslagen hebben ons hier geholpen ,je met open armen te verwelkomen..Dank je wel dag lieverd...nog maar 1 maand...hoera!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 12449

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: