Christmas Holidays at the Griffiths. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Christmas Holidays at the Griffiths. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Christmas Holidays at the Griffiths.

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

01 Januari 2015 | Australië, Boddington

Happy New Year!

Gisteren zijn Kent, Leon en ik (Natalie moest werken...) naar een stadje, zuidelijk van Perth, gegaan om het nieuwe jaar in te luiden. We hebben een vuurwerk show gezien, omdat je hier het vuurwerk niet zelf mag afsteken. Was best wel een tegenvaller als je het met Nederland vergelijkt. Hier wordt Oud & Nieuw niet zo groots gevierd. Ik miste de oliebollen en appelbeignets.

Daarentegen wordt Kerstmis heel erg uitbundig gevierd. Op Christmas Eve, de 24ste, kwam Natalies familie naar Boddington. Hartstikke leuke mensen en ik voelde me echt deel van de familie door de manier dat, ook zij, mij behandelen. Nadat er een wortel voor Rudolf, het rendier, en een koekje voor zijn baas, Santa, was klaargelegd en alle verlichting aan was, konden de kleintjes eindelijk met een gerust hart naar bed gaan.
En om vijf uur 's ochtends kon de pret al beginnen: Pakjes onder de boom!
Leon is echt verschrikkelijk erg verwend. Hij heeft voor een klein fortuin aan pakjes gekregen. Met de meeste speelt hij twee keer en dan verdwijnen ze in een hoek van zijn kamer...
Leon wordt, over het algemeen, heel erg verwend en krijgt alles wat hij op tv ziet en zegt: "Mum, I'm getting that!" en Mum haalt het dan ook voor hem... Oh well, dat is ook een manier van met kinderen omgaan. Ik heb het er een keer, tussen neus en lippen, met Natalie over gehad en zij doet dit, omdat zijzelf uit een arm gezin komt en daardoor nooit iets kreeg.

Trouwens, ik heb eind januari een week vrij! Ik heb nog geen plannen gemaakt, maar Kent zei dat ik de auto mag gebruiken en een swag mag lenen (hele kleine éénpersoons tent). En dan kan ik gaan "campen down south". Lijkt mij heel gaaf om een weekje rond te trekken.

Ik wil graag iedereen bedanken die op mijn blog, via mail of site, reageert. Maakt mij, met elke reactie, heel erg blij :-)

Dit keer zijn de foto's via de blog te bekijken.

  • 01 Januari 2015 - 08:48

    Mirjam:

    Hee neef,

    De allerbeste wensen daar aan de andere kant van de wereld!
    Tof, dat weekje vrij in het vooruitzicht. Geniet ervan, dat heb je verdiend.
    Je houdt iedereen mooi op de hoogte van je bezigheden daar. Leuk hoor. Je schrijft leuk!

    Liefs,
    Mirjam

  • 01 Januari 2015 - 13:20

    Hannah :

    Een heel gelukkig nieuwjaar!

  • 01 Januari 2015 - 17:11

    Flor&Chris:

    Ha Daniel, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het nog heel mooi en vol verrassingen zal zijn, in Australië en daarna als je weer terug bent. Maar daar denk je misschien nog helemaal niet aan. Interessant hè, om te ontdekken waarom een kind zo verwend wordt. Je kunt het ook omdraaien: als je niet zo verwend opgroeit komt dat misschien omdat er voldoende welvaart was. Dan zijn andere dingen in het leven belangrijker.
    Geniet van je weekje vrij! We zien je verslag daarvan graag tegemoet.
    Liefs, Flor&Chris

  • 01 Januari 2015 - 18:43

    Sigrun&Ben&Tom:

    Dank voor je mooie kerstkaart, de verslagen en vooral: Happy New Year voor jou :-)! Lieve groeten, Sigrun, Ben &Tom

  • 02 Januari 2015 - 10:30

    Cobi:

    Hoi Daniël,
    Bedankt voor je kaart, dat was een verrassing!
    We wensen jou een heel gelukkig 2015; heel veel succes en plezier met het werken en alle avonturen die je nog gaat beleven. Lekker die week vrij in het vooruitzicht, geniet er van!
    Omdat het vandaag de 2e is, ook van harte gefeliciteerd met je moeder!
    Groetjes en tot je volgende update!
    Remco, Pam en Cobi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 12514

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: