[Goede] Het leven in Noranda, Perth. - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu [Goede] Het leven in Noranda, Perth. - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

[Goede] Het leven in Noranda, Perth.

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

11 Mei 2015 | Australië, Noranda

(Negeer de vorige mail, dat was een foutje...)

Het kan soms lastig zijn om de boys klaar te krijgen in de ochtend. Zeker omdat ze elkaar soms erg op de stang kunnen drijven. Ik ben nu begonnen met ze te belonen voor goed gedrag met "vijf minuten extra Ipad tijd" en daar doen ze alles voor. Haha!

Het kan ook zo heerlijk zijn om met de jongens te spelen. Creatief bezig zijn met een "tekeningen competitie", een heuse "fashion show" of lekker acteren met het "Lama's moordspel" van BNN.
Ook nog steeds helemaal gek van Australian Football (soort van Rugby, heel erg populair in Australië net zoiets als voetbal in Nederland) en we gaan elke dag naar het park voor een "kick with the footie".

Een dikke maand geleden ben ik begonnen met fitnessen. Ik kreeg drie "Personal Training" sessies bij mijn inschrijving bij de sportschool. Hiermee kreeg ik een goed opstapje om een wekelijkse routine neer te zetten en ik heb nog steeds wekelijks een PT sessie. Ik probeer spiermassa op te bouwen en ik ben daardoor druk bezig met mijn dieet aan te passen. Veel meer proteïne en koolhydraten eten...
Ik geniet er erg van om een aantal keer in de week ernaar toe te gaan en gewoon te kunnen sporten. Gedachten op nul en knallen!

Het nieuwe plan voor studiefinanciering voor 2015 is bekend. Helaas veranderen ze het gift van ongeveer €100 als je thuis woont en €250 als je uit woont in een lening. De rente op de lening is daarentegen wel laag, maar ik zou net uitgekomen zijn met die "gratis" €100 per maand en nu zal ik misschien moeten lenen... Als ik terug ben in Nederland zie ik wel hoe het gaat en dan bepalen of ik wel of niet ga lenen.

Ik zal er een paar foto's bij doen van wat gedaan hebben de laatste tijd.

  • 11 Mei 2015 - 16:21

    Chris:

    ben dan vooral benieuwd naar een foto van je six pack ;-) en Australian Football. Ik zal je niet meer herkennen ben ik bang. Thuiswonen zal ook welerg omschakelen zijn na deze vrijheid. Dus waarom niet op kamers en een klein baantje. Lenen is niet erg. Mijn 'oom' advies is om te gaan voor de variant die je het aantrekkelijkste lijkt. Praktische problemen zijn altijd op te lossen. Ik heb erg genoten van mijn studententijd om op eigen benen te staan. Dat wens ik je ook toe.

  • 12 Mei 2015 - 21:50

    Carien :

    ha Daniel .
    je houd je boys er wel onder !
    wel anders dan 1 jongen te begeleiden , maar ook meer uitdaging .
    Vorige week hebben we het heel gezellig gehad met je broer David .
    en nog foto's gekeken uit de tijd dat jij hier kwam vuurtje stoken als je kleine broertje in bed lag.
    Weet je nog ?
    geniet van de tijd daar en maak je geen zorgen over later .
    gaat allemaal goed komen !
    lieve groet ,
    Toon en Carien

  • 13 Mei 2015 - 09:18

    Brigit:

    Hey lieve Daniel,
    De toon in je reisverslagen wordt steeds enthousiaster!!! Je bent duidelijk in je element. Top!!
    Lekker sporten is ook fijn, zowel met de jongens als in je eentje.
    Nog even en dan ga je aan je avonturenreis beginnen! Ben bijna jaloers op je. Geniet nog lekker van deze weken in je gezin.
    Lieve groet, Ron en Brigit

  • 13 Mei 2015 - 09:30

    Michiel:

    Hey Daniel, Je verhaal laat zien dat je echt naar de zin hebt en je focus verlegt naar ' mannenzaken' .
    Leuk om te lezen dat je het sporten erg leuk vindt. Inderdaad heerlijk om zo je hoofd leeg te maken. Goed om door te trekken als je thuis bent. Zal wel weer even wennen worden. Je pedagogisch inzicht wat werkt en effect heeft krijgt zo ook zijn ontwikkeling. Mooi om mee te nemen naar je opleiding. Veel plezier met de laatste periode in Australië. liefs Michiel

  • 14 Mei 2015 - 11:36

    Johanna Leur:

    Lieverd niet te geloven....je groeit als kool....wat jij allemaal niet oppikt......heerlijk omdat mee te mogen maken!
    Van mij mag je zowel voor de klas.....Ga zo door....heel veel liefs van mij! oma Johanna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12516

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: