Vliegen 08/09 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Vliegen 08/09 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Vliegen 08/09

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

30 Augustus 2014 | Nederland, Rotterdam

Voordat ik mijn vliegticket kon boeken, moest ik natuurlijk eerst toestemming van Australië krijgen om het land te betreden, in de vorm van een visum.
Dit "working-holiday" visum moest ik online aanvragen en zorgt voor een heerlijke combinatie van werk en cultuur voor twaalf maanden lang. Er was geen stempel in het paspoort nodig, maar je krijgt gewoon een nummer, dat in combinatie met je paspoort, de douane zover krijgt om jou door te laten.

Nu was het mogelijk om een ticket te boeken; 8 september ga ik om 15.30 uur vliegen. Van Amsterdam naar Perth, met een stopover in Singapore. Op 11 september landt het vliegtuig in Perth, waar mij een introductie driedaagse staat te wachten met andere Au Pair en backpackers.
Op 13 september komen de Griffiths mij ophalen in Perth en ga ik naar Boddington!

Maar voordat het zover is, moeten er nog een paar laatste voorbereidingen worden getroffen, zoals een internationaal rijbewijs op te halen, een echte "Au Pair verzekering" af te sluiten en. niet te vergeten, naar de kapper te gaan.

Er komt zo snel mogelijk een update als ik in Boddington zit.

  • 30 Augustus 2014 - 21:52

    Sigrun:

    Leuk dat het uiteindelijk allemaal gaat lukken, Daniel :-) We zijn net terug van een heerlijke vakantie in GB en wensen jou een goede reis en een goede start in Australië! Zijn benieuwd hoe het daar bevalt...
    hartelijke groet,
    Sigrun, Ben & Tom

  • 31 Augustus 2014 - 11:32

    Joost:

    Hallo Daniël,
    Het avontuur is begonnen. Je naam is al geland in aan de andere kant van de wereld, nu jij nog.
    Een avontuur aangaan is net als surfen op een golf. Als het te spannend wordt verlies je souplesse en val je in het water. Let op je adem en adem de wereld diep naar binnen.

    Neem iets mee wat je dierbaar is. Stop het in je koffer. Er zullen momenten zijn waarop je dat nodig hebt.

    Gelukkig is met skype de wereld klein gemaakt, dat is wat anders dan geschreven brieven per (zeil)boot versturen.
    Schrijven is een goede vorm om jezelf uit te drukken en jezelf daarin te verkennen. Het avontuur speelt zich niet alleen met je af maar ook in je. We zijn van binnen minstens zo groot als de wereld om ons heen.

    Mooie reizen gewenst,
    zowel rond je als in jezelf,

    harte groet,
    Joost

  • 31 Augustus 2014 - 15:45

    Carien :

    ha Daniel ,
    nu gaat het dan echt beginnen : je grote avontuur!
    wat heerlijk voor jou dat het allemaal toch nog is gelukt , en je de moed niet hebt laten zakken .
    de aanhouder wint en dat gaat je zeker daar , zo ver van hier , ook lukken !
    een goede voorbereiding en afscheid van hier .
    we kijken uit naar je volgende bericht .
    liefs carien

  • 31 Augustus 2014 - 21:22

    Hannah:

    Heel veel succes, wat je vast gaat lukken! Want als ik zie hoe leuk je vandaag ook met alle kindertjes was, zal dat jongetje het super gezellig gaan vinden! Ik von het een gezellige familiedag vandaag. Goede reis en veel plezier!

  • 31 Augustus 2014 - 21:39

    Machteld:

    Hoi Daniël,

    Vet cool dat het nu definitief is, gefeliciteerd. Wel spannend zo'n klein dorp, mijn middelbare school had meer dan 1100 leerlingen... ;)

    Wees gewoon jezelf down-under en dan komt het wel goed met jou.

    Hartelijke groet, ook van Hans

  • 31 Augustus 2014 - 22:33

    Johanna Leur.:

    Lieve Daniël,het wordt steeds meer werkelijkheid,maar eerst gaan wij nog samen echt hollands eten.
    Samen een grote pan met mossels...en dan......het grote avontuur...tot di. liefs oma

  • 01 September 2014 - 16:57

    Klaasje:

    Ha Daniel! Goed zeg! Goeie vlucht en een leuke introductie en kennismaking met het gezin!

    Groetjes Klaasje

  • 02 September 2014 - 13:42

    Lia :

    Hallo Daniël,
    Goed om te lezen dat het toch gelukt is een familie te vinden. Het gaat nu snel van start. We wensen je veel geluk toe en we lezen graag hoe het je daar vergaat.
    Groetjes van ons allemaal

  • 05 September 2014 - 08:46

    Toon:

    Dag lieve Daniel,
    Ja, dit is toch wel heel fantastisch! Het is gelukt! En nu ga je echt op stap! Ik wens jou een hele mooie tijd toe, en geniet veel van al die nieuwe ontmoetingen, en de nieuwe ervaringen. In de komende week speciaal ga ik aan je denken. En.....we gaan jou verder, met al je belevenissen, volgen!
    Warme groet,
    Toon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12502

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: