Dollars en foto's. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Dollars en foto's. - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Dollars en foto's.

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

27 Oktober 2014 | Australië, Boddington

Gisteren had ik 50 dollar verdient (ongeveeer 35 euro). Deze 50 dollar stak ik, met een blij gezicht, in mijn broekzak om deze, toen ik thuis kwam, snel in de hoek te knikkeren om een schone broek aan te doen. Vandaag had ik een vrije dag en kon ik lekker uitslapen. Toen ik vanochtend opstond raapte ik, met een slaapdronken kop, alle was van de vloer en stopte het in de wasmachine. En natuurlijk was ik mijn 50 dollar biljet vergeten uit mijn broek te halen. Maar, toen ik, balend, de was uit de wasmachine haalde, kwam ik erachter dat er helemaal niks was gebeurd met mijn 50 dollar biljet. Hij was zo goed als nieuw. Dit komt doordat dollar biljetten niet van papier worden gemaakt, maar uit een soort van plastic. Dit was wel even een opkikkertje.

Deze 50 dollar had ik verdiend door een middagje te helpen bij de kinderopvang (omdat er een high tea was voor alle moeder in het dorp om geld op te halen voor borst kanker (8,5 duizend dollar!) en de kinderen daar niet bij hoefde te zijn). Het was harstikke leuk om hierbij te kunnen helpen. Samen met een ander achtienjarig meisje (dat ook Au Pair wil zijn, maar niet kan omdat ze epilepsie heeft en daardoor niet auto mag rijden) was het een hele leuke middag.

Ik heb wat foto's bij gevoegd:
- Kangaroo foto's: in Australië heb je verschrikkelijk veel wilde kangaroos (4 voor elke inwoner) en kom je ze ook regelmatig langs de weg tegen, aangereden... Deze foto's heb ik gemaakt toen ik in Perth was, hier is een klein park waar de kangaroos vrij leven (net zoiets als die "highlander koeien" in Nederland, ze kunnen het natuurgebied niet verlaten, maar hebben wel veel vrijheid). Deze kangaroo's kon je van heel dichtbij bekijken.

- Leon: op zijn Quadbike in de garage. Kent, de vader, heeft ook twee grote Quads, die we tijdens het kamperen hebben gebruikt.

- Leon op de trampoline in de tuin. Hij is superman en redt de wereld :-)

- Zuma, de puppy. Een echt schatje, maar het is wel een dondersteen...

- De kat, genaamd: meow meow. Is acht jaar oud en wordt constant geterroriseerd door de pup, want Zuma wil gewoon spelen, maar Meow Meow is daar te oud voor.

  • 27 Oktober 2014 - 19:28

    Michiel Van Lee:

    Hey Daniël, Leuk om naast je verhaal de foto's te zien. geven voor mij een mooi beeld van waar jij nu bent. Het valt mij op dat de omgeving nog behoorlijk groen is. Had een drogere omgeving verwacht met de hoge temperaturen!
    Begrijp uit je verhaal dat je je goed vermaakt! heel knap zo ver van huis

  • 27 Oktober 2014 - 21:39

    Johanna Leur:

    Oh Daniël,wat schrijf jij leuk,dat verhaal over die 50 dollar is kostelijk.
    En die fotos over je naaste omgeving zijn heel beeldend.
    En dan die quadbikes,zelfs Leon heeft er al eentje,lekker jochie...
    En dan meedoen met het dorpsgebeuren...ga zo door...!Jij heel veel liefs , oma Johanna.

  • 27 Oktober 2014 - 22:23

    Joost:

    Geld witwassen of schoon wassen; zo eenvoudig is dat,
    harte groet,
    Joost

  • 28 Oktober 2014 - 11:18

    Thea:

    ha daniel, fijne omgeving zo te zien, hier wordt het frisser! zaterdag gaan we zagen op de natuurwerkdag met de bevers. groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 12456

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: