Yee-haw Cowboy! - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Yee-haw Cowboy! - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Yee-haw Cowboy!

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

09 November 2014 | Australië, Boddington

Er was Rodeo in Boddington. Jaja, een echte rodeo. Cowboys die op steigerende paarden moeten blijven zitten, zo snel mogelijk een rennend kalf omver zien te krijgen en lasso werpen. Dit alles was vorige week te zien op de Rodeo Grounds in Boddington. Alle cowboys (en girls) reizen verschillende dorpjes, in Western Australia, af om genoeg punten te verdienen om door te mogen naar de Rodeo kampioenschappen. Met dit hele gebeuren reist een kermis mee, uiteraard in het teken van de Rodeo (mechanische stieren, kraampjes met klappertjespistolen en cowboyhoeden en springkussens).
Overdag was de Rodeo met de kermis er en 's avonds was er een party met alle cowboys en -girls (helaas moest ik op Leon passen, omdat Kent en Natalie samen uit wilden. Maar ik heb niks te klagen, want de dag ervoor kon ik naar de pub, terwijl Kent op Leon paste).

In Australië vieren ze Halloween erg uitgebreid. Voor deze gelegenheid wordt er flink uitgepakt en wordt heel het dorp versierd. Uiteraard hoort bij Halloween Trick-or-Treaten (verkleed langs de deuren gaan voor snoep). Kent, Leon en ik zijn dat gaan doen. Was echt geweldig om te zien hoe iedereen verkleed was.

Verder gaat alles hier zo zijn gangetje. Leon heeft vorige week ontdekt hoe verschrikkelijk leuk Lego is en we zijn de hele week flink aan het bouwen, terwijl wij cowboys zijn (omdat we allebei een cowboy hoed hebben gekocht op de Rodeo).

Over twee weken gaan wij verhuizen naar een huis twee straten verder op (de eigenaar van dit huurhuis wil er zelf in gaan wonen). Ik ben benieuwd.

Dit keer heb ik twee foto's:

- Rodeo: dit is Natalie samen met Leon, dressed up for the Rodeo!

- Halloween: Kent, Leon en ik klaar om te gaan Trick-or-Treaten (respectievelijk verkleed als Jigsaw (van de Saw films), een zombie-piraat en Beetlejuice (van een oude horrorfilm).

  • 09 November 2014 - 16:23

    Brigit:

    Hey neef!!!
    Leuk om van je te horen, en je foto's te zien!!
    Tjonge, het was wat in Boddington!!! Wat een evenement voor zo'n klein dorp!!!
    Jullie zien er tof uit verkleed voor Halloween!
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ron en ik hebben vrijdag de Wampex gelopen: nachtelijke tocht op oa. kompas, maar ook allerlei andere routes. Veel waterwerk (oversteekjes op vlotten, touwbruggen etc. De tocht was 26.1 km en we zijn 9 uur onderweg geweest!!! Ik had laatst met mama een mooie oefening met het wandelweekeinde!!!
    Liefs, Brigit

  • 09 November 2014 - 16:30

    Chris:

    Ha Daniel.
    leuk weer te lezen en je prachtige kostuum te zien. Wat Halloween betreft had ik vorige week ook al een groepje aan de deur. Ze zagen er prachtig uit. Alleen wist ik niet wat ik moest doen. Zo iets als Sint Maarten. Maar daarvoor had ik natuurlijk nog niks in huis. Trouwens dat kennen ze in Nederland onder de rivieren nauwelijks... En heb je zelf ook op een stier gezeten? Genoeg vermaak, zelfs in een klien dorp. En met de verhuizing verveel je je voorlopig nog niet. Succes. Chris

  • 09 November 2014 - 22:02

    Joost:

    Hallo Daniël,
    door deze vorm zijn we een beetje in de reagerende communicatie terecht gekomen. Jij gooit een bal op en wij zeggen hoe mooi deze is. Dat is natuurlijk gemeend! Het is ook leuk om te lezen hoe het 'andere' leven zich afspeelt.
    Hier is het nog opvallend warm, vanmiddag nog met Ingrid, in de zon, gewandeld bij Breda. De herfst blijft een beetje hangen, alsof de verf op is. Vanavond bij Bart en Fenna gegeten. Het etentje was hun cadeau aan ons voor het vele werk wat we in hun huis hebben verricht, mogelijk is daar de verf gebleven. Sinter Klaas start wat voorzichtig, sommige bedrijven gaan liever meteen door naar kerst. De discussie over de 'Zwarte' Piet heeft winkeliers voorzichtig gemaakt. De gekleurde Piet schijnt de oplossing te zijn. Pieten geverfd in herfstkleuren; dat moet de uitkomst zijn van dit verslagje.

    fijne tijd daar beneden,
    harte groet,
    Joost

  • 10 November 2014 - 11:52

    JohannaLeur:

    Lieverd,wat een feesten,voor jou enig,zo word je een echte Austaliër....
    Die griezelfeesten bij jullie heb je hier nog niet zo uitbundig,hier heten ze Allerheiligen
    en worden de doden herdacht .Weet jij wat het doel van Halloween is?
    Wie of wat schrik je er mee af?
    Ga jij nu ook paard rijden?Overigens tennissen raakt er hier ook uit ,hockey is nu" ïn"..

    Heerlijk dat je zo geniet...zelfs rodeo....arme kalfjes!
    Hier gaat het goed,met hulp van de familie.Koen en Joost zijn geweest en hebben samen
    het één en ander aangepast,ik loop nu in huis met stokken(er om denken!!!).
    Mijn nieuwe opstaan stoel bevalt me goed.En het is hier nog altijd herfst...prachtig weer...
    Jij veel liefs van mij omaJohanna.



  • 13 November 2014 - 09:05

    Lotte:

    Lieve Daniel,

    Mooie verhalen! Het klinkt alsof je je daar thuisvoelt, fijn.
    Genietze :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 12459

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: