Camping down south! - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Camping down south! - Reisverslag uit Boddington, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Camping down south!

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

18 Januari 2015 | Australië, Boddington

Over één week ga ik op vakantie! Ik mag een hele week lang de auto en alle kampeerspullen meenemen om "down south" te gaan kamperen.
Vandaag heb ik samen met Kent de auto een beurt gegeven. Ook heeft hij mij geleerd wat ik moet doen als de accu leeg is (met een bumpstart; de auto laten rollen en dan de koppeling loslaten zodat de motor aangaat), hoe ik een wiel moet vervangen en andere kleine dingetjes die ik nog niet wist.
Daarna hebben we de trip gepland. Het plan is om vanaf Boddington naar de kust te gaan en dan naar het zuiden te rijden. Kent wist heel veel te vertellen over wat er te doen is, dus er zullen de nodige stops gemaakt worden. Daarna ga ik in de omgeving van Margaret River een paar dagen blijven. En uiteindelijk zal ik op de terug weg de vakantievierende Leon en Natalie opzoeken in hun hotel in Bunburry. (Ik heb bij de foto's een kaart toegevoegd van mijn trip).
Kent legde alles heel goed uit en het was fijn om samen met hem een 'mannendag' te hebben.

Het is hier t/m begin februari zomervakantie. Dit betekent dat Leon de hele week thuis is. In het begin zag ik er heel erg tegenop, omdat de dagen erg lang kunnen zijn als er geen school is. Maar uiteindelijk valt het wel mee, omdat ik Leon mee kan nemen om leuke dingen te doen buiten Boddington. Zo zijn we laatst naar de film gegaan en gaan we deze week naar het strand en naar een pretpark.
Als in februari de school weer start gaat Leon hele weken naar school (in plaats van twee dagen in de week). Dit betekent dat het erg saai kan worden als ik hele dagen alleen thuis ben. Ik hoop op zijn school te kunnen meehelpen om zo wat van het Australische schoolsysteem te zien en omdat het gewoon heel erg leuk is :-)

In maart loopt mijn contract af met deze familie. Maar wat dan? Natalie en Kent hebben gezegd dat ik hier kan blijven voor nog een termijn, maar ook zou ik naar een andere familie (misschien in the east coast?) kunnen gaan... Lastig om een keuze te maken, omdat ik het hier heel erg naar mijn zin heb en ik van veel andere Au Pairs heb gehoord dat het ook heel anders kan zijn...

Nu ga ik nog wat lezen en dan naar bed. Byebye.

  • 18 Januari 2015 - 16:39

    Chris:

    Klinkt spannend, straks herkennen we je niet meer na deze tocht. En een lastige keuze, nog meer avontuur of de zekerheid met wat je hebt. Ben benieuwd naar je reisverhalen en foto's en wat je keuze daarna zal zijn. liefs van ons.

  • 18 Januari 2015 - 19:24

    Carien :

    ha Daniel ,
    wat super goed dat je het zo getroffen hebt in je gezin .
    en nu lekker op vakantie ,
    gaat vast een prachtige tocht worden !
    fijn dat je zo goed geholpen wordt met uitstippelen van de route en omgaan met de auto !
    Spannend voor jou om een keuze te maken , volg je hart zou ik zeggen !
    heel veel liefs van toon en carien

  • 18 Januari 2015 - 20:36

    Lotte:

    Lieve Daniel,

    Goede reis, binnen deze reis :) !

  • 19 Januari 2015 - 18:18

    Johanna Leur:

    Lieve daniël...wat fijn om een mannendag te hebben...want dat word je wel op deze manier....!
    Leuk dat je er een kaartje bij doet.....maar wat is Australië dan groot.en jij mag daar zomaar
    in rondtoeren..!Dit wordt de reis van je leven.alhoewel als je de smaak te pakken krijgt......!
    Heb je al contact met de school,dat lijkt mij super! Jij beslist.
    Is het al tot je doorgedrongen dat je je eerste neefje bij thuiskomst aan zal treffen?
    Een wereld wonder dat snap je,daar kan je naar utikijken.
    Daarover mail ik je nog wel.
    Daan blijf genieten liefs Oma Johanna.

  • 20 Januari 2015 - 20:52

    Brigit:

    Hoi lieve Daniel,
    Wat leuk om te lezen en te zien wat je plannen zijn!!! Leuk hoor, om meer te gaan zien van Australie!!! Kan je ons mooi tips geven voor als we ook eens een reis naar Australie willen maken!!! Slim, die mannendag!!! Goed om die dingen zelf te kunnen als je onderweg bent!!! Is het een "lege" streek of toch wel goed bevolkt?IIk weet zo weinig van Australie!!
    Heel veel plezier op je reis!!! Geniet er van en ik ben benieuwd wat je keuze zal zijn voor je 2e termijn.
    Liefs, Git

  • 21 Januari 2015 - 17:45

    Joost:

    Hai Daniël,
    Dat gaat leuk worden die vakantie van je! Je bent nooit alleen in de natuur geniet daarvan.
    Pas op met vuur; staat zo slordig.
    Ja, wat een keuzes!
    Een nieuw avontuur lijkt me ook aantrekkelijk.
    Dat je het goed hebt ligt ook aan jezelf.
    Keuzes tussen het hart en het hoofd; tussen bekend en onbekend; tussen vrienden en vreemden,
    daar ga je wel uitkomen.
    Zoiets moet rijpen,

    hier wintert het zonder dat het ijzig wordt,
    harte groet,
    Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 12513

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: