Change of plans... - Reisverslag uit Perth, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Change of plans... - Reisverslag uit Perth, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Change of plans...

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

01 Februari 2015 | Australië, Perth

Ik heb twee weken geleden een ongeluk gehad met de auto. Leon en ik kwamen terug van de Perth Zoo met de auto en gingen een dubbele rotonde op. Op de middelste baan reed een dude met een trailer. Het leek erop dat hij door bleef gaan op deze rotonde, maar hij ging eraf... precies op het moment dat ik de rotonde op ging. Ik raakte met mijn rechter voorkant de trailer. Gelukkig was niemand gewond. De trailer had geen schade, maar mijn auto was wel flink beschadigd en ik kon voelen dat er iets mis was met de wielen.
Nadat hij zijn spullen, die van de trailer waren gevallen, weer terug had gezet, reed hij weg zonder gegevens uit te wisselen (teveel gedronken? Niet geregistreerde trailer?). Voordat hij weg reed heb ik nog wel snel een foto kunnen maken van zijn nummerplaat. Hierna reed ik een parkeerplaats op en stapte ik de auto, bevend en al, uit en bekeek de schade. Hier kon ik niet meer mee terug rijden naar Boddington. Leon merkte dat ik erg geschrokken was en probeerde mij, op een hele lieve manier, op te beuren. Wat een lief joch is hij toch!
Nadat ik Kent had gebeld, kwam hij, samen met Natalie, ons ophalen. De auto leek er erg slecht aan toe en hebben we daar geparkeerd.
Ik waardeerde het heel erg dat ze ons gelijk kwamen op halen en gelukkig waren ze niet boos.

Dit ongeluk was een paar dagen voordat mijn vakantie begon. Nu de auto kapot was, kon ik niet meer naar Margaret River om te kamperen. Dit was wel even heel erg balen, want ik had mij hier heel erg op verheugd en ik had geen zin om de hele week alleen thuis te zitten.
Maar gelukkig had familie, van Natalie die in Perth wonen, mij al eerder aangeboden dat ik bij hun wel een paar nachtjes zou mogen slapen als ik dat zou willen.
Ik heb deze vakantie van dit aanbod gebruik gemaakt en heb het toch nog heel erg naar mijn zin gehad. Overdag de stad in en een aantal (Nederlandse) Au Pairs ontmoet en 's avonds met de familie doorgebracht.
Ook ben ik een dag naar Rottnest Island geweest. Dit is een klein eiland voor de kust van Perth (dat door een Nederlander is ontdekt en RattenNest Eiland werd genoemd, omdat er een soort van grote ratten op leven; de zogenaamde Quoka's). Dit was een prachtig eiland waar ik de hele dag heb rond gefietst en gesnorkeld. Hele mooie stranden met heel erg schoon water.

Onder alle omstandigheden heb ik toch nog een leuke vakantie gehad en ik heb net van Natalie gehoord dat de garage gunstig gestemd is over de toekomst van de auto. Moet nog wel te repareren zijn :-)

Ik heb een aantal foto's toegevoegd van de Quoka's en mijn trip naar Rottnest Island.

  • 01 Februari 2015 - 10:44

    Joost:

    Hallo Daniël,
    hoe spannend kan je het maken. Goed dat je nog een foto hebt gemaakt. Koel van je!
    Autoschade loop je al snel op. Een kleine botsing betekent vaak grote kosten. Ik kan er van mee praten. Fijn dat ze rustig hebben gereageerd.
    Vervolgens knap om je gestelde doelen bij te stellen en andere wegen te zoeken en daar vervolgens in te gaan staan.
    Hoe is het met je keuze voor het vervolg?

    Ik lees dat je je goed in je eentje vermaakt! Dat vind ik erg knap. Het goed hebben met jezelf is een belangrijke kwaliteit. Natuurlijk zal het ook wel eens minder vloeiend gaan. Als je bijvoorbeeld jezelf op je kop geeft omdat je en trailer van de weg af probeert te rijden. De ene Daniël die de andere Daniël op zijn kop geeft. Beter is vrede te sluiten, met twee Daniëls lopen de kosten snel op; twee koffie, twee kaartjes voor de boot, enz. Vaak probeert 'de strenge' je te beschermen het is goed ook die kwaliteit te zien; alleen zeuren helpt niet (waarschijnlijk is hij dan erg geschrokken).

    Ik ben benieuwd hoe je verder gaat. Hier is het vies na en koud weer! Voorlopig nog maar even niet terugkomen.

    Harte groet,
    Joost


  • 01 Februari 2015 - 13:41

    Chris:

    lieve Daniel, dat was schrikken. Sta je daar hulpeloos in een vreemd land met weer heel andere gewoontes hoe zo iets op te lossen. Gelukkig zijn jullie beiden er goed van af gekomen.
    En jammer van je avontuurlijke tocht; ik had me zo verheugd op je avonturen. Hopelijk ga je als nog een keer deze tocht maken.
    Never a dull moment ;-) liefs Flor en Chris

  • 01 Februari 2015 - 15:53

    Michiel Van Lee:

    Hey Daniel,

    Dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest. Van de andere kant heb je de consequentie daarvan tav je vakantie weer positief ingevuld. Knap !
    Ben benieuwd hoe je de rest van je periode als au pair gaat invullen....na een auto ongeluk hoort minimaal een bankoverval plaats te vinden...:-)
    Liefs Michiel en Marja

  • 02 Februari 2015 - 21:37

    Johanna Leur:

    lieve Daniël......grappig dat ik al van verscheidene familie leden gehoord had dat je het er niet bij liet
    zitten,ja van zo iets ga je helemaal bibberen.
    Heerlijk dat Leon je ging troosten en Kent en Nathalie er zo gauw waren.
    Ik had graag met ze kennis willen maken,maar dit is helemaal jouw familie.

    Dank voor je mail,ja Sep is een nieuwe loot aan de stam,ik verlang er alweer naar om hem te knuffelen,maar ook hier gewoon wachten,misschien rijd jij er mij nog wel eens heen.
    Tot ziens ,nee tot mails .liefs oma,die blij is dat doet wat je doet.daaag.

  • 03 Februari 2015 - 15:17

    Lotte:

    Lieve Daniel,
    Wat een verhaal! Op reis gaat vaak alles andere gaat dan gepland, dat is het avontuur :) Knap hoe je je gered hebt en hoe je er toch nog een leuke vakantie van hebt gemaakt!

    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 12507

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: