Toch naar de Margaret River Region. - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Toch naar de Margaret River Region. - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Toch naar de Margaret River Region.

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

28 Februari 2015 | Australië, Yallingup

Nog twee weken en dan zit mijn tijd in Boddington erop.

Aan de ene kant vind ik het heel jammer om Bod te verlaten en ga ik iedereen heel erg missen, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij om weer verder te gaan en andere mensen te ontmoeten, dingen te zien en nieuwe ervaringen op te doen.

Vorige week zat Natalie er helemaal doorheen door alle stress van het vuur (er branden nog steeds grote stronken in het vuurgebied en het kan maanden duren voordat die zijn uitgebrand. Dagelijks checkt de brandweer dit om ervoor te zorgen dat het zich niet uitbreidt) en besloten we er een weekendje tussenuit te gaan. Naarrrrr: de Margaret River Region. Ja, precies, daar waar ik ook heen zou gaan tijdens mijn kampeer trip.

Deze regio staat bekent om zijn wijngaarden. Elke twee minuten rijden, was er wel een nieuwe wijngaard die, volgens henzelf, de allerbeste was en die je MOEST hebben bezocht. Hier loop je binnen, proeft wat verschillende wijnen en geniet ervan op het terras. Zelfs op het terrein van de Ngilgi Cave, een prachtige grot met een heleboel stalactieten en stalagmieten, was een heuse "Cave Winery".
Ook was er een bierbrouwerij, vlakbij ons huisje, met hele vreemde smaken bier, zoals; chilipeper, aardbei en chocola. Was leuk om te proeven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch liever een "normaal" biertje heb.
Verder hebben we CowTown bezocht (een klein, toeristisch dorpje dat helemaal in het teken van koeien staat en een koe op elke straathoek heeft staan), een doolhof voltooid en gemidgetgolfd.

Ik heb erg genoten van dit weekend en het was erg goed om er even tussenuit te zijn geweest, want ik verveel mij af en toe wel erg, zeker nu Leon hele dagen naar school is en ik geen eigen auto heb.

Op de terugweg, naar Bod, zat ik alleen met Natalie in de auto. Het is in een drie uur durende rit over lange, saaie wegen. Het is daarom van grootst belang dat je elkaar wakker houdt, want heel veel ongelukken, in Australië, ontstaan doordat automobilisten achter het stuur in slaap vallen. We hebben spelletjes gedaan en een hoop gepraat. Het was erg fijn om dit te doen. Soms is het gewoon makkelijker om over moeilijke dingen te praten als je in de auto zit.

Dit keer zitten er uiteraard een aantal foto's bij!

  • 28 Februari 2015 - 11:30

    Joost:

    Lieve Daniël,
    Zo te lezen lig je op koers. Je bent je aan het voorbereiden op het afscheid. dat zal niet eenvoudig zijn, behalve dat het fijne mensen zijn hebben ze je ook een veilige plek gegeven in deze grote onveilige wereld. Beiden ga je daar loslaten maar het vermogen lief te hebben en je veilig te voelen is van jou. Dat neem je overal mee naar toe; dat is Daniël.
    Een goed afscheid met alles wat pijn doet is nodig om verder te reizen. Dan kun je straks op een andere plek ook weer present zijn. Zij zullen in Boddington hun eigen levenslijnen lopen en hun eigen obstakels moeten overwinnen. Dus voor hen hoef je niets te dragen, je kunt het straks loslaten; je verantwoordelijkheden, je betrokkenheid, je zorgen enz.
    Dan blijven er alleen nog wensen over.

    Wij wensen je een prachtige voortzetting van dit avontuur!
    Dank voor je reisverslagen (tot nu toe),

    Joost

  • 28 Februari 2015 - 22:32

    Bhavito:

    LIeve Daniël,
    intense ervaringen, Prachtig. Ik geniet van je reisverslagen. Reis nog een beetje verder en vertel me nog meer. Het lijkt een beetje op Chili en dan toch ook weer niet. Ook hier hebben we veel wijn en vele bosbranden. Heel veel liefs Bhavito

  • 03 Maart 2015 - 21:23

    Johanna Leur:

    Oh Daniël,nog 14 dagen en dan een ander gezin...3 jongetjes...!
    Weet je al wanneer je terug komt,dwz heb je geboekt voor je terugreis?
    Dat schijnt nodig te zijn hoor ik van reislustige vrienden!
    Fantastisch dat je zulke beslissingen zelf kan nemen,jij bent op reis en het is pas 3maart.....!
    En dan ben je gauw jarig,dan mail ik je,lekker wat met je babbelen...!
    PS ga jenog weg met de auto....dat zou fantastisch zijn .....liefs oma Johanna.

    je fotos laten goed zien ,dat je van de familie houdt....maar evengoed leuk om verder te gaan!

  • 03 Maart 2015 - 23:21

    Brigit:

    Hey reiziger,
    Leuk om je ervaringen weer te lezen!! En geweldig dat je weer een stap zet in je avontuur. Een nieuw gezin, nu met 3 kinderen: dat wordt vast heel anders: leuk om te gaan ervaren!!
    Heel veel plezier nog in de laatste dagen met Leon en zijn ouders en op naar je nieuwe gezin!!
    Liefs, Brigit

  • 06 Maart 2015 - 20:38

    Cobi:

    Hoi Daniel,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook van Pam en Remco. Bijzonder zo hè, zo ver van huis! Leuk weer om je update te lezen en te zien! Veel plezier bij je nieuwe gezin!
    Liefs,
    Cobi .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 12506

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: