Afscheid nemen en een nieuwe start. - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en een nieuwe start. - Reisverslag uit Noranda, Australië van Daniël Lee - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en een nieuwe start.

Door: Daniël van Lee

Blijf op de hoogte en volg Daniël

23 Maart 2015 | Australië, Noranda

Afscheid nemen van mijn "tweede familie" in Boddington was lastig. In de zes maanden, dat ik met hen heb doorgebracht, ben ik erg aan ze gehecht geraakt en het voelde alsof ik daar al jaren woonde.
Leon was mijn kleine broertje, Kent "my mate" en Natalie was zowel een moeder als vriendin. Erg fijne mensen!

Maar voor het moment van afscheid, hadden we nog een weekend samen waarin we allemaal vrij hadden. Op zaterdag gingen we naar Natalies vader toe en vanuit daar door naar de "Witches Cauldron" in Perth. Een prachtig restaurant dat helemaal in het teken van heksen, bezemstelen en magische drankjes staat. We hebben daar heerlijke Crayfish gegeten (een Australische kreeft) onder het genot van een wijntje.
Hierna door de stad gelopen, een ijsje gegeten en terug naar Natalies vader gegaan voor een drankje en daarna naar bed.

De dag hierna brachten ze mij naar de volgende familie, de Hebbards. Afscheid nemen was emotioneel, maar ook goed. Gelukkig is Perth niet al te ver en kunnen we elkaar nog regelmatig opzoeken.

De familie Hebbards telt vijf hoofden: Pa en ma (Chris en Nicole) en drie boys (Cooper, Toby en Jacob; 10, 8 en 5 jaar oud). Ik voelde mij hier al gelijk thuis. Erg hartelijke en open mensen.
Ze hebben, voordat ik hier kwam, al twee Au Pairs gehad, dus ze weten hoe de vork in de steel zit en dit zorgt ook voor veel duidelijkheid. Ik werk 25 uur in de week en als ik werk, luisteren de boys naar mij en vallen de ouders niet in en als ik niet werk, luisteren de boys naar pa of ma en hoef ik niks te doen. Dit geeft veel rust.

Ze zijn erg sportief en elke dag zijn we, na school, in het park te vinden. Australian Football, cricket of voetbal aan het spelen. Eerste week gelijk spierpijn haha.

Vorig weekend ben ik samen met Chris en Jacob gaan "Crabben" met de boot. Om half vijf opstaan en dan naar het estuarium ten zuiden van Perth rijden met de boot. We hebben vrij grote "Blue Swimmer Crabs" vallen gevangen en hierna gestoomd en dan lekker opgepeuseld. Vroeg opstaan, maar het was het meer dan waard!

Ik zal een paar foto's toevoegen van de Witch's Cauldron en de Hebbards.

  • 23 Maart 2015 - 08:30

    Chris:

    Ha Daniel. Dat klinkt weer goed (zeker de spierpijn ;-). Klinkt ook wat gestroomlijnder allemaal, beter georganiseerd, meer rust. Ben benieuwd naar je volgende verhalen en ook naar de verschillen die je opvallen. Kan je die andere 143 uur besteden naar eigen inzicht? Ben je het weekend vrij? Wonen ze ver van het centrum? Of ben je daar zo? En het strand is dat om de hoek? Groet chris

  • 23 Maart 2015 - 08:57

    Carien Bomer:

    Ha lieve Daniel ,

    je hebt het weer getroffen ! en het is je van harte gegund.
    weer een fijn gezin maar nu wel meer uitdaging met drie boys om te verzorgen ,maar dat kun je !
    en je geniet er ook van .
    het water loopt in mijn mond als ik die lekkere visvangst zie .
    geniet van alle moois, gezelligs ,uitdagends ,en
    veel lieve groeten van Toon en Carien

  • 23 Maart 2015 - 11:31

    Marianne Cornelisse:

    Hoi Daniel


    Je avontuur wordt dus nog leuker. Geniet er maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Dit is mijn blog over mijn avonturen als Au Pair in Australië.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 12515

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 September 2014 - 01 Juni 2014

AuPairInAustralië

Landen bezocht: